Mijn Landrover

APK 23-08-2013Sleutelen

Posted by Jos 23 Aug, 2013 19:50:54

Het was regelmatig zweten de afgelopen maanden om de Landrover APK-klaar te hebben. Ook vanmorgen nog, toen we "even" aan de voorkant de bladveren hebben vervangen en ook nog snel even de gebarste koplamp verwisseld hebben. Uiteraard blijkt dan alles net even iets anders te zitten dan de originele, maar daar ben je inmiddels wel aan gewend. Eind van de middag dus op naar het APK keuringsstation en wat denk je.......... in een keer GOEDGEKEURD tot oktober 2015 !!!!!!!
Er moet nu nog wel het eea gesleuteld worden, maar niet langer meer onder de druk van een rijverbod als gevolg van een afkeuring.

4 daags evenement 25 jaar LRCH25 jaar LRCH

Posted by Jos 10 May, 2013 22:34:35

9, 10, 11 en 12 mei 2013 --> 25 jarig bestaan LRCH (Landroverclub Holland)

en....... dat moet gevierd worden!!

4 dagen volop genieten op het evenemententerrein Beekse Bergen in Hilvarenbeek.

Alle dagen veel verschillende onderdelen om aan mee te doen, shows en zeer veel deelnemers waar ik samen met mijn dochter Denice volop van heb genoten.

Wat direct opviel was de goede organisatie en de altijd vriendelijke bezoekers, die altijd bereidt zijn tot een praatje (uiteraard over de Landrover)maar ook altijd een helpende hand bieden wanneer dit nodig is.

We hebben tijdens deze dagen o.a. meegedaan met kanovaren, Trial, Offroad rijden, bezoek aan Safaripark Beekse Bergen met de eigen Santana en een lekkere barbecue. Kortom, het was echt top!!!!

Hieronder enkele foto's en video's die hopelijk een mooie inpressie weergeven.

Blog image

Blog image

Blog image

Blog image

De Trial: Behendigheidsproeven waarbij het op een parcour de kunst is om de balletjes niet van de paaltjes te stoten. Meestal lukt het niet om een bocht in één keer te nemen. Wanneer je niet recht voor de paaltjes staat heb je gegarandeerd te weinig ruimte. Je moet ook rekening houden met kuilen en bulten die je auto onverwachts richting paaltje doen hellen. Geloof het of niet, het eerste parcour reden wij foutloos.

Blog image

Blog image

Blog image

Blog image

Klik hieronder voor het bekijken van de 2 Trial-filmpjes

Trial 1 filmpje

Trial 2 filmpje

Offroad rijden: Een uitgezet parcour in de bossen of zandvlakte, door kuilen, over heuvels of steile hellingen, diepe dalen en natuurlijk veel modder. Ook hier is het oppassen om in de kuilen niet te ver over te hellen, waardoor je al gauw met je dak tegen een boom leunt. Je dient hiet optimaal gebruik te maken van je verschillende mogelijkheden van je aandrijving, zoals speciale banden, hoge en lage gearing, vierwiel aandrijving en als je die hebt een lier, of minstens een stevige sleepkabel.

Blog image

Blog image

Blog image

Blog image

Klik hieronder voor het bekijken van de 4 Offroad-filmpjes

Offroad filmpje 1

Offroad filmpje 2

Offroad filmpje 3

Offroad filmpje 4

En natuurlijk kan het ook fout gaan en heb je elkaar hard nodig

Klik hier om nog even het filmpje van het lostrekken te bekijken

Op safari in de Beekse Bergen

Op zaterdagmiddag was er de gelegenheid om met de eigen auto door het Safaripark van de Beekse Bergen te gaan, wat resulteerde in een lange rij van enkele honderden Landrovers. Helaas duurde het enige tijd voor iedereen het park in kon schuiven, maar uiteindelijk was hetr wel heel gaaf, met al die Landrovers leek net een echte Afrikaanse safari.

Blog image

Blog image

Blog image

Blog image

Na het harde werken was ook het eten wel héél goed verzorgd

Blog image

Blog image

Eindconclusie: Het waren 4 lange dagen om nooit meer te vergeten !!!!!

VacuumpompSleutelen

Posted by Jos 18 Apr, 2013 19:18:57

Oude Landrover met rembekrachteging is vrij uniek en mooi meegenomen, maar dan moet het ding wél werken. In het begin werkte hij goed, totdat plotseling een piepend geluid aankondigde dat er iets niet goed was. De V-snaar van de vacuumpomp bleek te los te liggen, even spannen en alles vast zetten denk je dan. Helaas, na demontage bleek dat de vorige eigenaar verzuimd had tijdig olie bij te vullen. Gevolg: Helemaal droog gelopen waardoor de geleiding van het binnenwerk helemaal uit het huis was gebroken, niet te herstellen dus. Na veel zoekwerk op internet bleek de pomp in Nederland en Engeland niet te krijgen. Een forum van Landrover gaf wel als suggestie een elektrische pomp te installeren, maar voor mij is dat dan weer niet origineel en heeft ook zo zijn nadelen. In Spanje vond ik op een ondelensite wél de juiste vacuumpomp, maar vervolgens bleek deze weer niet leverbaar. Uiteindelijk heeft mijn zoeken mij gebracht op een soort Spaanse Marktplaats en jawel hoor, de juiste maar wel met onbekende staat. Voor de 59 Euro inclusief verzendkosten heb ik het risico maar genomen en dit heeft zeer goed uitgepakt. Heb de pomp gedemonteerd, schoongemaakt, nieuwe olie erop en zelfs de 2 menbramen bleken onbeschadigd. Vervolgens ingebouwd en meteen de afgebroken bevestigingsbeugel op het blok opnieuw gelast en verstevigd. (Deze was afgebroken en door de vorige eigenaar met een extra strip aan een van de kopbouten bevestigd, hoe verzin je het!) Alles werkt nu weer zoals het hoort en nog origineel ook. smiley

Blog imageBlog image

Vooruit deruitSleutelen

Posted by Jos 18 Apr, 2013 18:41:53

Jawel hoor, nog maar net in het bezit van een Landrover en bij het eerste nachtvorstje knalt de voorruit aan diggelen. Niet een paar scheurtjes, maar doordat het nog het ouderwetse geharde glas is, alles versplinterd. Tja na 30 jaar Granada (Spanje) is dat watje dat Nederlandse weer natuurlijk niet gewend. Met heel veel geluk binnen een paar dagen een nieuwe voorruit kunnen halen in Gouda en vervolgens door Carglass laten plaatsen.

De afmetigen staan er op de foto bij omdat ik via internet een grote zoekactie op touw moest zetten voor een nieuwe. Dat is een van de nadelen van een Santana, wat dus een Spaanse Landrover is.Blog image